Thursday, October 13, 2016

Oracle Database 12c does not acknowledge parallel_min_server value to be lower than default


When I changed the value of parallel_min_server from 512 to 256, the change did not take place Although parallel_min_servers was set to 256, Oracle continue to start 512 processes at startup.


SQL> show parameters parallel_min_servers ;

NAME                                 TYPE        VALUE
------------------------------------ ----------- ------------------------------
parallel_min_servers                 integer     512



SQL> alter system set parallel_min_servers=256 ;

System altered.

SQL> show parameters parallel_min_servers;

NAME                                 TYPE        VALUE
------------------------------------ ----------- ------------------------------
parallel_min_servers                 integer     256
SQL> shutdown
SQL> startup



However, the number of ora_p0* process continued to be 512

Even the system view showed the process count to be 512

SQL> set line 80
SQL> set tab off
SQL> col statistic for a30
SQL>
SQL> select * from v$px_process_sysstat where statistic like '%Server%';

STATISTIC                           VALUE     CON_ID
------------------------------ ---------- ----------
Servers In Use                          0          0
Servers Available                     512          0
Servers Started                       512          0
Servers Shutdown                        0          0
Servers Highwater                       0          0
Servers Cleaned Up                      0          0
Server Sessions                         0          0

7 rows selected.

SQL>


According to metalink note 1678111.1, this is a known/expected behaviour. In Oracle DB 12c ,there is no lower level permissible any longer that is lower than the default

1 comment:

  1. Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy
    Get ready to 서울특별 출장샵 play Jammy Jammy Jammy 아산 출장마사지 Jammy Jammy 통영 출장샵 Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy 수원 출장안마 Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy Jammy 순천 출장샵 Jammy

    ReplyDelete